Maszyny szynowe.

O wszystkim co na szynach ;)

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2009-02-20 20:09:54

105N-#338

Administrator

12285026
Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2009-02-18
Posty: 45
Punktów :   
WWW

Konstal 116N

Konstal 116N
Konstal 116N oraz 116Na to oznaczenie wagonów tramwajowych wyprodukowanych w roku 1998 przez zakłady Konstal w Chorzowie. W latach 1998 - 2000 powstała także seria 116Na/1.


Konstrukcja

116N to przegubowy, osadzony na trzech wózkach, trójczłonowy tramwaj z 61% niskiej podłogi, wywodzący się od typu 112N. Wagon wyposażono w czworo odskokowych drzwi, a niska podłoga umieszczona została w środkowej części wagonu. Zastosowano impulsowy układ rozruchu z przetwornicą statyczną i czterema silnikami prądu stałego produkcji zakładów Dolmel we Wrocławiu.

W 2005 w tramwaju 116N zamontowano pod siedzeniami dodatkową baterię akumulatorów celem umożliwienia jazdy bez dostępu do napowietrznej sieci trakcyjnej. Wagon ten przeszedł pomyślnie testy i jest w stanie przejechać bez dostępu do sieci ok. 6 km - przy rozładowaniu baterii nie większym niż 40%.

Wersje

Prototyp oznaczony 116N został wyprodukowany w jednym egzemplarzu i obecnie jest jedynym w Polsce tramwajem z akumulatorowym zasobnikiem energii, przystosowanym do jazdy bez dostępu do sieci trakcyjnej.

W 1998 wyprodukowano także dwie sztuki wagonów 116Na, różniących się od prototypu użyciem silników prądu zmiennego z falownikami.

Seria 116Na/1 powstała w latach 1998 - 2000. 26 egzemplarzy różni się od poprzedników ścianą przednią, a 11 sztuk z lat 1999 - 2000 posiada także nowe wyposażenie elektryczne (wagony te oznaczane są także jako 116Na/2).

Eksploatacja

Tramwaje serii 116N/116Na eksploatowane są wyłącznie w Warszawie i stanowią najliczniejszą grupę tramwajów niskopodłogowych w stolicy. Tramwaje te znajdują się w zajezdniach Praga R-2 (nr 3003-3030) oraz Wola R-1 (nr 3002).

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/116Na.jpg


---
105N >without"A"< rlZ! )

Offline

 

#2 2009-02-20 20:40:20

pershing

Administrator

8478401
Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2009-02-18
Posty: 46
Punktów :   
WWW

Re: Konstal 116N

Najpiękniejszy jest 116N teraz hybryda...


-- -- -- -- --
České dráhy z Pershingami rządzą!
Najpiękniejszy i najlepszy tram to ULF!

Offline

 

#3 2009-02-20 21:41:09

105N-#338

Administrator

12285026
Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2009-02-18
Posty: 45
Punktów :   
WWW

Re: Konstal 116N

Tramwaj nie może być hybrydą, ponieważ nie ma silnika spalinowego . Taki wynalazek nazywa się U-BOOT.

Te okna są żałosne


---
105N >without"A"< rlZ! )

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.usa.pun.pl www.lowcy-gmp.pun.pl www.presik.pun.pl www.politologia07.pun.pl www.flux-football.pun.pl